6 Μαρτίου 2023

Προφυλακιστέος ο σταθμάρχης για το σιδηροδρομικό δυστύχημα








Ολοκληρώθηκε μετά από περίπου 7,5 ώρες η μαραθώνια απολογία του σταθμάρχη Λάρισας στην ανακρίτρια για την τραγωδία των Τεμπών.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο 59χρονος δεν εμφανίστηκε με απολογητικό υπόμνημα, αλλά ξεκίνησε αμέσως να απαντάει στις ερωτήσεις.

Στη συνέχεια, με σύμφωνη γνώμη ανακρίτριας και εισαγγελέα, ο σταθμάρχης κρίθηκε προφυλακιστέος.

Ο σταθμάρχης είχε μεταφερθεί νωρίς το πρωί στο δικαστικό μέγαρο, όμως η διαδικασία διεκόπη πριν ξεκινήσει, λόγω κάποιων νέων στοιχείων που υπήρξαν. Κατά τις 14:00 κλήθηκε να μπει στο γραφείο της ανακρίτριας για να αρχίσει η απολογία του.

Ο σταθμάρχης, υπενθυμίζεται, είχε ζητήσει χθες νέα προθεσμία διά του συνηγόρου του, ο οποίος υποστήριξε ότι έχουν προκύψει νέα στοιχεία για την υπόθεση τα οποία και θα εισφέρει στην έρευνα. Σύμφωνα με τον συνήγορο του σταθμάρχη, Στέφανο Παντζαρτζίδη, «είναι στοιχεία καθοριστικά και έπρεπε να ζητήσουμε νέα προθεσμία, ώστε να τα μελετήσουμε και να τα αξιολογήσουμε».

Βρίσκεται αντιμέτωπος με τη βαριά κατηγορία της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών, αδίκημα που διώκεται, με βάση πρόσφατη τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα, ως κακούργημα και επισύρει ποινές από δέκα χρόνια κάθειρξη έως ισόβια.

Επίσης, αντιμετωπίζει και κατηγορίες για ανθρωποκτονίες από αμέλεια κατά συρροή, τόσες, όσοι οι άνθρωποι που χάθηκαν, αλλά και κατηγορίες για σωματικές βλάβες με τον ίδιο ποινικό χαρακτηρισμό, τόσες, όσοι θα είναι τελικά οι τραυματίες που βγήκαν ζωντανοί.

Πάντως, σύμφωνα με το κατηγορητήριο που έχει συνταχθεί εις βάρος του, οι παραλείψεις είναι βαρύτατες, δεν περιορίζονται μόνον στο σφάλμα του να βάλει το τρένο σε λάθος κατεύθυνση, αλλά συνεχίζονται, καθώς από το ηλεκτρονικό σύστημα που ισχύει έως ένα σημείο στη Λάρισα, μπορούσε να δει το τρένο που εκινείτο λάθος και να διορθώσει την μοιραία απόφασή του.

Η αποτύπωση του κινούμενου τρένου είναι σε απόσταση 5,5 χιλιόμετρα από την ώρα που ξεκίνησαν οι συρμοί της αμαξοστοιχίας από τον σταθμό της Λάρισας και έως εκεί που υπάρχει η δυνατότητα ηλεκτρονικής παρακολούθησης της κίνησης. Μετά, τέτοιο σύστημα δεν υπήρχε.

Επίσης κατά το κατηγορητήριο, δεν έλαβε υπόψη του –τρίτο λάθος– το ότι από τον σταθμάρχη των Νέων Πόρων ειδοποιήθηκε 17 λεπτά πριν από την σύγκρουση ότι η εμπορευματική αμαξοστοιχία ήταν στην ίδια κατεύθυνση.

'Αλλωστε, όπως προκύπτει από την προανακριτική του απολογία, όπου ομολόγησε τα λάθη του, κατάλαβε τι είχε συμβεί όταν έμαθε για την τραγωδία.

Πηγή: iefimerida, Καθημερινή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΜΗ ΓΡΑΦΕΤΕ GREEKGLISH !