ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
1Η δραστηριότητα:
Παγκόσμιες ημέρες ζώων
Στόχος δραστηριότητας: Οι Παγκόσμιες Ημέρες είναι πάντα μια καλή ευκαιρία να θυμηθούμε τα δικαιώματα των ζώων και να γνωρίσουμε ζώα που υπάρχουν στο πλανήτη μας, αλλά δε βλέπουμε καθημερινά. Ωστόσο, η ύπαρξή τους είναι σημαντική για τα διάφορα οικοσυστήματα και ολόκληρο τον πλανήτη.
Υλοποίηση: Γνωρίζετε ότι εκτός από τη Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων (04 Οκτωβρίου) υπάρχουν και άλλες ημέρες που είναι αφιερωμένες σε κάθε ζώο και στα δικαιώματα του; Τα παιδιά ανακαλύπτουν αυτές τις ημέρες με τη βοήθεια του ημερολογίου, συζητάνε για τα ζώα που ξέρουν , μαθαίνουν νέα και εμπλουτίζουν το λεξιλόγιο τους.
Προεκτάσεις: Αρχικά λοιπόν με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ζώων διαβάζουμε την ιστορία της Μπουμπούς, συζητάμε για τα αδέσποτα και τα δεσποζόμενα ζώα και τους σωστούς τρόπους συμπεριφοράς απέναντι τους και κατόπιν δραματοποιούμε την ιστορία.Τι χρειάζονται;
(Απαντήσεις παιδιών: αγάπη, φαγητό, νερό, χάδια, φροντίδα, κτηνίατρο)
Δίνουμε τόσο λίγα στα ζώα και παίρνουμε τόσα πολλά...(αγάπη, αφοσίωση, φιλία)
Στη συνέχεια κατασκευάζουν ατομικά σκυλάκια παίζουμε ψυχοκινητικά παιχνίδια με ζώα του δάσους (αλεπού) και διαβάζουμε την ιστορία «Ο Ποσειδώνας και η Φρουφρού» με πρωταγωνιστές οικόσιτα ζώα.
2η δραστηριότητα:
Ζώα συντροφιάς - Σκύλοι οδηγοί τυφλών
Συνδέοντας το φιλοζωικό πρόγραμμα με τη συμπερίληψη και τα άτομα με αναπηρία
Στόχοι:
Οι μαθητές/τριες
· Να συνειδητοποιήσουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι με προβλήματα όρασης κατά την κυκλοφορία τους στην πόλη
· Να αναδομήσουν στερεότυπα σχετικά με τον ρόλο των σκύλων στη ζωή των ανθρώπων
· Να αντιληφθούν την πολύτιμη βοήθεια που μπορούν να προσφέρουν οι σκύλοι οδηγοί σε ανθρώπους με προβλήματα όρασης στις μετακινήσεις τους.
Επέκταση: Παραμύθι «ΞΟΥΤ» όπου ο σκύλος πρωταγωνιστής είναι αδέσποτο και στο τέλος τον υιοθετεί ένας τυφλός και γίνεται σκύλος οδηγός τυφλών!
Συζήτηση με τα παιδιά για το τι είναι τυφλός και τι είναι τα ζώα συντροφιάς , πώς εκπαιδεύονται και σε τι βοηθάνε τα άτομα με μειωμένη κινητικότητα.
Τα παιδιά σε ζεύγη γίνονται σκυλιά –βοηθοί και τυφλοί και προσπερνούν εμπόδια καλλιεργώντας την συνεργασία την εν συναίσθηση και την αλληλοβοήθεια. Έπειτα αλλάζουν ρόλους.
Ακολουθεί Καταιγισμός Ιδεών με τα ζώα που συναντάνε στη γειτονιά , στο δρόμο για το σχολείο κτλ..Οι απαντήσεις τους αποτυπώνονται και σε φύλο επανατροφοδότησης.
Τα ζώα έχουν συναισθήματα και τα εκφράζουν:
Παίζουμε ψυχοκινητικό που χωριζόμαστε σε ζευγάρια (γάτες-σκύλοι). Με τη μουσική κινούμαστε στο χώρο όταν σταματάει γαβγίζουμε-νιαουρίζουμε με συγκεκριμένη οδηγία αποτυπώνοντας ένα συναίσθημα πχ. θυμωμένα, χαρούμενα, ήσυχα, αργά...
3η δραστηριότητα:
Τα παιδιά βλέπουν παρουσίαση powerpoint για τους σκύλους οδηγούς ,συζητούν και ζωγραφίζουν μια σκηνή από τη ζωή ενός σκύλου οδηγού.
4η δραστηριότητα:
Ζώα υπό εξαφάνιση
Βλέπουμε εικόνες και μαθαίνουμε στοιχεία για 10 ζώα που είναι υπό εξαφάνιση και βρίσκονται στην Ελλάδα:
ΑΡΚΟΥΔΑ
ΛΥΚΟΣ
ΛΥΓΚΑΣ
ΑΓΡΙΟΓΙΔΑ
ΚΟΚΚΙΝΟ ΕΛΑΦΙ
ΤΣΑΚΑΛΙ (ΖΩΑ ΣΤΗΝ ΞΗΡΑ)
ΒΙΔΡΑ (ΣΕ ΓΛΥΚΑ ΝΕΡΑ)
ΚΑΡΕΤΑ-ΚΑΡΕΤΑ,ΔΕΛΦΙΝΙ & ΦΩΚΙΑ (ΣΤΗ ΘΆΛΑΣΣΑ)
Αφού μάθουμε από τι κινδυνεύουν και ποιος προστατεύει το κάθε ζώο, παίζουμε ψυχοκινητικό παιχνίδι:
Γινόμαστε αυτά τα ζώα και αντιμετωπίζουμε τους κινδύνους πότε τρέχοντας πότε κάνοντας καταφύγιο-φωλιά , πότε κολυμπώντας γρήγορα κτλ...
5η δραστηριότητα:
Τα παιδιά από όλα τα ζώα προτίμησαν να ασχοληθούμε με την αρκούδα. Επιπλέον δράσεις για την αρκούδα ήταν:
Δημιουργία ιστογράμματος με το τι ξέρουμε για την αρκούδα και το τι θέλουμε να μάθουμε για αυτήν
· ψυχοκινητικό (Θα πάω για αρκούδες) και παρακολούθηση βίντεο ντοκιμαντέρ «Ο Θαυμαστός κόσμος των ζώων : οι αρκούδες»
Κατασκευάσαμε ομαδική αφίσα με τους κινδύνους που αντιμετωπίζει η αρκούδα
· Ζωγραφίσαμε μια οικογένεια καφέ αρκούδων ...Που να πηγαίνουν άραγε;
· Ανάγνωση του βιβλίου «Η Μικρή Αρκούδα» από τη σειρά Ιστορίες από τη φύση και μάθανε για τον κύκλο ζωής της αρκούδας
Τα παιδιά δούλεψαν ομαδικά για να ζωγραφίσουν μια τεράστια αρκούδα καφέ και την κόβουν .Σε επόμενη δραστηριότητα η αρκούδα μας αυτή έγινε και ομαδικό κολάζ για τα δικαιώματα των ζώων.
6η δραστηριότητα:
Με αφορμή χορό freeze με τα ζώα μιλάμε για τη ζωή και τους κινδύνους της αρκούδας, παίζουμε το «ψάχνω ψάχνω μια αρκούδα» και μαθαίνουμε και την ιστορία της μικρής και της μεγάλης άρκτου και τους αστερισμούς από το διαδίκτυο. (Ελληνική μυθολογία)
7η δραστηριότητα:
Διαβάζουμε το παραμύθι «Οι ουρές δεν είναι για να τις τραβάμε» συζητάμε τη συμπεριφορά απέναντι στα ζώα και συμπληρώνουμε φύλο εργασίας.
8η δραστηριότητα:
Τα παιδιά χορεύουν και τραγουδούν την «Αρκούδα καφέ» από την Λιλιπούπολη αναδιηγούμαστε με τη βοήθεια εικόνων και εικονογραφούμε τους στίχους .
Τέλος , διαβάζουμε βιβλίο «Ο Γουίνι το αρκουδάκι» που μας μαθαίνει για την διατροφή της αρκούδας αλλά και την αξία του να μοιράζεσαι. Δραματοποιήσαμε επιπλέον και το παρακάτω ποίημα:
Πλούσιο υλικό για την αρκούδα βρήκαμε στον ΑΡΚΤΟΥΡΟ για τον οποίο και μιλήσαμε στην προστασία του είδους.
9η δραστηριότητα:
Παραμύθι: «Η Χρυσομαλλούσα και οι 3 αρκούδες» έδωσε ευκαιρία για πλήθος δράσεων:
· Συζήτηση για την συμπεριφορά των ηρώων της ιστορίας, εναλλακτικό τέλος και δραματοποίηση
· Σειροθετήσεις (Μικρό, μεσαίο, μεγάλο) και παιχνίδι μνήμης
· Κατασκευή το σπιτάκι των αρκούδων και τους ήρωες της ιστορίας
· Συνταγή για χυλό των αρκούδων (το Αγγλικό porridge) εκτέλεση και γευσιγνωσία με τα παιδιά
http://nipkitrous.blogspot.com/
· Ψυχοκίνηση ως αρκούδες (μικρές, μεσαίες, μεγάλες..)
· Μαθηματικά (ο αριθμός 3) παιχνίδι με το 3 και αντίστοιχο φ.ε.
· Ψυχοκίνηση ως αρκούδες (μικρές, μεσαίες, μεγάλες..)
· Μαθηματικά (ο αριθμός 3) παιχνίδι με το 3 και αντίστοιχο φ.ε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΜΗ ΓΡΑΦΕΤΕ GREEKGLISH !