3 Ιουλίου 2022

Φιλοξενία του Οργανισμού AMECE από την Ιταλία από το 2ο ΕΠΑΛ Κατερίνης



 
     




Η εκπαίδευτική συνάντηση O2O (Organization to Organization) στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ YOUCAN (YOUth with migrant dropout tackling: CApacity buildiNg) πραγματοποιήθηκε στην Κατερίνη μεταξύ 27/06/2022 και 01/07/2022 όπως είχε αρχικά προγραμματιστεί. Όλες οι δραστηριότητες και οι συναντήσεις που είχαν προγραμματιστεί, υλοποιήθηκαν όπως προτάθηκε κατά την συγγραφή του προγράμματος και μάλιστα πραγματοποιήθηκαν δύο επιπλέον συναντήσεις με φορείς που κρίθηκαν απαραίτητες δεδομένου του διαθέσιμου χρόνου. Το O2O συνολικά ωφέλησε τόσο τους φορείς υποδοχής (2ο ΕΠΑΛ Κατερίνης) όσο και τους φιλοξενούμενους (AMECE, Τορίνο, Ιταλία), καθώς και τους συμμετέχοντες τοπικούς οργανισμούς, οι οποίοι έχουν πλέον αποκτήσει και θα αποκτήσουν στο μέλλον ένα σύνολο επαφών από τον φιλοξενούμενο οργανισμό σε θέματα εκπαίδευσης μαθητών και προσωπικού, πρακτικής άσκησης, προγράμματα κατάρτισης, επαγγελματικής εκπαίδευσης, συνεργασίες μεταξύ φορέων (δημόσιων και ιδιωτικών, ΜΚΟ, εθελοντές). Ο συμμετέχων οργανισμός εξοικειώθηκε με καλές πρακτικές σε διάφορους τομείς της τοπικής κοινωνίας για τη διευκόλυνση και την ομαλή ένταξη νέων πολιτών, ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και μεταναστών στην τοπική κοινωνία. Επίσης ο συμμετέχων είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει και να ανταλλάξει απόψεις με “ισχυρούς” ανθρώπους της τοπικής κοινωνίας, γνώστες της τρέχουσας κατάστασης αλλά και υπεύθυνους για τα μελλοντικά σχέδια της περιοχής. Πιο συγκεκριμένα ο συμμετέχων παρακολούθησε το πρόγραμμα ως εξής:

Ο συμμετέχων επισκέφθηκε το 2o Επαγγελματικό Λύκειο Κατερίνης (2ο ΕΠΑΛ Κατερίνης) και ενημερώθηκε πλήρως για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα σε όλες τις βαθμίδες και ειδικότερα για τις δομές και τις δράσεις που πραγματοποιούνται για μαθητές με μεταναστευτική καταγωγή. Ο τρόπος διεξαγωγής της εκπαιδευτικής διαδικασίας στα ΕΠΑΛ που ακολουθείται σε όλες τις κατηγορίες μαθητών (μετανάστες, ειδικές ανάγκες κ.λπ.) αναλύθηκε επίσης σε βάθος.


Ο συμμετέχων επισκέφθηκε το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας και ενημερώθηκε από την διευθύντρια κ. Δρίστα Χρυσαυγή για τη δομή, το στόχο και τις ευκαιρίες που παρέχουν στους μαθητές τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας. Η δομή δίνει τη δυνατότητα σε ενήλικες να ολοκληρώσουν τη βασική εκπαίδευση και να αποκτήσουν αναγνωρισμένο πτυχίο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ανεξάρτητα από την ηλικία τους.


Ο συμμετέχων επισκέφθηκε τον Δήμο Κατερίνης και συνάντησε τον αρμόδιο Δημοτικό Σύμβουλο του Δήμου Κατερίνης κ. Κατανά Νικόλαο, ο οποίος ενημέρωσε εκτενώς τον συμμετέχοντα για τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν στους νέους μετανάστες τόσο όσον αφορά τη στέγαση όσο και την εκπαίδευση, την επαγγελματική αποκατάσταση και τις εγκαταστάσεις που παρέχεται από την ελληνική κυβέρνηση και ειδικότερα τον Δήμο Κατερίνης (πρόγραμμα Εστία). Επίσης ο συμμετέχων ενημερώθηκε για την οργανωτική δομή του Δήμου και τη συμμετοχή σε άλλα ευρωπαϊκά προγράμματα. Επιπλέον, ο συμμετέχων ενημερώθηκε για καλές πρακτικές που χρησιμοποιεί ο Δήμος σε ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες π.χ. ΡΟΜΑ και θα μπορούσαν να εφαρμοστούν και σε άλλες ευαίσθητες ομάδες. Τέλος, ο συμμετέχων ενημερώθηκε για σημαντικά θέματα για μετανάστες μαθητές (νεοεισερχόμενους από την Ουκρανία) καθώς και για τις σχεδιαζόμενες δράσεις για την ομαλότερη ένταξή τους στην τοπική κοινωνία


Ο συμμετέχων επισκέφθηκε τη δομή του ΙΕΚ Κατερίνης όπου ο Διευθυντής (Τσαμουρτζής Ιωάννης) και η υποδιευθύντρια (Χαραμίδου Καλλιόπη), ενημέρωσαν τον συμμετέχοντα για τις δυνατότητες που έχουν οι μαθητές μετά την ολοκλήρωση της βασικής τους εκπαίδευσης και εάν επιθυμούν να αποκτήσουν περαιτέρω επαγγελματικές δεξιότητες και επαγγελματικά δικαιώματα. Ο επισκέπτης γνώρισε τις ειδικότητες που μπορούν να εκπαιδευτούν οι σπουδαστές καθώς και τις ευκαιρίες επαγγελματικής αποκατάστασης που τους δίνονται σε συνδυασμό με την πρακτική άσκηση που καλούνται να ολοκληρώσουν.


Ο συμμετέχων επισκέφθηκε το Ενιαίο Ειδικό Γυμνάσιο Λύκειο Κατερίνης (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ.), και είχε την ευκαιρία να δει τις εγκαταστάσεις, το πρόγραμμα σπουδών, τις δραστηριότητες της σχολικής μονάδας με μαθητές με ειδικές ανάγκες (κινητικά προβλήματα, μαθησιακά προβλήματα, ψυχικά, προβλήματα κ.λπ.) και να ενημερωθεί από τη Διευθύντρια κ. Σβέτλανα Ομπράντοβιτς και την εκπαιδευτικό Μαριάννα Καβουνίδου για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και τους τρόπους διαχείρισής τους. Συζητήθηκε επίσης περαιτέρω η συμμετοχή και συνεργασία σε έργα Erasmus+


Ο συμμετέχων επισκέφθηκε το Εργαστηριακό Κέντρο Κατερίνης, μια δομή που είναι υπεύθυνη για όλα τα εργαστηριακά μαθήματα όλων των ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ του Δήμου. Ο συμμετέχων ξεναγήθηκε στις υποδομές από τον υποδιευθυντή κ. Κατσαμάγκα Βασίλη και ενημερώθηκε αναλυτικά για το πρόγραμμα επαγγελματικής αποκατάστασης για αποφοίτους της επαγγελματικής εκπαίδευσης (μαθητεία).


Ο συμμετέχων επισκέφθηκε τις εγκαταστάσεις της Εθελοντικής Ομάδας Δράσης Ν. Πιερίας, οργάνωσης εθελοντών του Νομού Πιερίας, που στηρίζουν την τοπική κοινωνία στη διευκόλυνση ευάλωτων ομάδων πολιτών, συμπεριλαμβανομένων των μεταναστών. Ο συμμετέχων ενημερώθηκε από τον κ. Τραπεσανλίδη Αλέξανδρο για την οργάνωση της δομής καθώς και για τις διάφορες δραστηριότητες και δράσεις που αναλαμβάνουν και διοργανώνουν όπως κοινωνικό φαρμακείο, άμεση προμήθεια και διανομή προϊόντων από προμηθευτές, κοινωνικό παντοπωλείο, πολιτιστικές εκδηλώσεις, κοινωνικές εκδηλώσεις, άτυπη εκπαίδευση κ.λπ.


Ο συμμετέχων επισκέφθηκε τις εγκαταστάσεις του Εμπορικού Επιμελητηρίου Πιερίας και ενημερώθηκε απευθείας από τον Πρόεδρο κ. Χατζηχριστοδούλου Ηλία και τον γενικό γραμματέα κ. Κόκκινο Αθανάσιο για την οργανωτική δομή του επιμελητηρίου, τις δράσεις, τα προγράμματα στήριξης επιχειρήσεων, τις παρεχόμενες εγκαταστάσεις, τα επενδυτικά προγράμματα, ηλεκτρονικές υπηρεσίες, τον διαδικτυακό σύμβουλος επιχειρήσεων και την οργάνωση εκθέσεων.


Ο συμμετέχων επισκέφτηκε τις εγκαταστάσεις της ΜΚΟ «Περιχώρισης» που δραστηριοποιείται στην περιοχή και έχει αναλάβει τη διευκόλυνση των μεταναστών σε θέματα εκπαίδευσης (Κρατικό Χρηματοδοτούμενο έργο Helios), υγείας, επαγγελματικής αποκατάστασης και ανάπτυξης. Επίσης ενημερώθηκε από την υπεύθυνη κ. Νικολάρα Αλεξάνδρα και τον κ. Ζαρωτή Διονύση για τις δράσεις της ΜΚΟ και ήρθε σε άμεση επαφή με μετανάστες μαθητές.


Ο συμμετέχων επισκέφθηκε τη Δημοτική Βιβλιοθήκη Κατερίνης και ενημερώθηκε από τον κ. Τρανταφυλλίδη Παναγιώτη για τον τρόπο λειτουργίας και οργάνωσης, το λογισμικό που χρησιμοποιείται καθώς και τους τρόπους εξυπηρέτησης των νέων αλλά και των μεταναστών της περιοχής διοργανώνοντας διάφορες διαδραστικές δραστηριότητες καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου.


Ο συμμετέχων επισκέφθηκε τη δομή του Εκπαιδευτικού Κέντρου του ΟΑΕΔ και συνομίλησε απευθείας με τον Διευθυντή κ. Μαρινόπουλο και τον υποδιευθυντή κ. Καραβέργο. Ο ΟΑΕΔ είναι η κρατική δομή εκπαίδευσης νέων ενηλίκων για την απόκτηση επαγγελματικών δεξιοτήτων και δικαιωμάτων. Ο συμμετέχων ξεναγήθηκε στις εγκαταστάσεις του οργανισμού και παρακολούθησε αναλυτική παρουσίαση για την οργανωτική δομή, τις ευκαιρίες για τους σπουδαστές, τα προγράμματα πρακτικής άσκησης, τους τρόπους επικοινωνίας με εταιρείες, κτλ.


Ο συμμετέχων επισκέφθηκε τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πιερίας και είχε μια λεπτομερή συζήτηση με την υπεύθυνο σχετικών θεμάτων κ. Σκουμπα Σοφία για την εκπαίδευση των μεταναστών σύμφωνα με την κυβερνητική πολιτική και τον τρόπο κατανομής των μαθητών σε σχολικές μονάδες και τάξεις.


Ο συμμετέχων επισκέφθηκε την Αντιδημαρχία Τουρισμού Κατερίνης και ενημερώθηκε από τον κ. Νικολαΐδη Ευάγγελο για τις δράσεις προβολής του τουριστικού προϊόντος της περιοχής, την πρόσβαση των ατόμων με ειδικές ανάγκες στον θαλάσσιο δρόμο, την απασχόληση μεταναστών στον τουρισμό κατά την τουριστική περίοδο, κ.α.


Σε εύλογο χρονικό διάστημα περίπου τριών μηνών και καθώς η αποκτηθείσα γνώση και εμπειρία θα μεταφερθεί στην τοπική κοινότητα του φιλοξενούμενου οργανισμού (Τορίνο – Ιταλία), ο συμμετέχων θα ετοιμάσει μια έκθεση δραστηριοτήτων και δράσεων που υλοποιήθηκαν στην περιοχή του, για να ανακοινώσει τα αποτελέσματα της εκπαίδευσης O2O και για την ενίσχυση της συνεργασίας και της ανταλλαγής καλών πρακτικών μεταξύ των δύο περιοχών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΜΗ ΓΡΑΦΕΤΕ GREEKGLISH !