Στα πολλά τραύματα που άφησε πίσω της η πανδημία του κορωνοϊού –και δυστυχώς συνεχίζει να δημιουργεί με τις μεταλλάξεις και τα ανεπαρκή επίπεδα εμβολιασμού– συγκαταλέγεται η αβεβαιότητα για το αύριο. Το θέμα είναι ότι αυτή η αβεβαιότητα δεν αφορά μόνο την οικονομία και τον βιοπορισμό των πολιτών αλλά και τις διαπροσωπικές σχέσεις τους, όπου στην post–covid εποχή μοιάζει να αποκτούν πρωτόγνωρα κριτήρια επιλογής.
Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από μία μεγάλη έρευνα που διενήργησε το προηγούμενο διάστημα η παγκόσμια εταιρεία ψηφιακής ασφάλειας Kaspersky, σύμφωνα με την οποία 4 στους 10 καταναλωτές (42%) προτιμούν να συναντιούνται προσωπικά με κάποιον μόνο αν αυτός έχει αντισώματα ή πιστοποιητικό εμβολιασμού.
Όλα ξεκίνησαν τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους, όταν η Kaspersky θέλοντας να διερευνήσει τον ρόλο των εφαρμογών γνωριμιών και της τρέχουσας κατάστασης της τεχνολογίας και των σχέσεων εν μέσω της επιδημιολογικής συγκυρίας που ζούμε ανέθεσε στη Sapio να πραγματοποιήσει διαδικτυακή έρευνα.
Σε αυτή συμμετείχαν περισσότεροι από 18.000 ερωτηθέντες και η γεωγραφική αντιπροσωπευτικότητα του δείγματος ήταν ιδιαίτερα διευρυμένη δεδομένου ότι το δείγμα περιελάμβανε 2.000 ερωτηθέντες από το Ηνωμένο Βασίλειο, 1.000 από τις ΗΠΑ, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ισπανία, την Ιταλία, την Ολλανδία και 500 από την Ελβετία, την Αυστρία, την Τσεχία, την Ουγγαρία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, τη Νότια Αφρική, την Τουρκία, την Αίγυπτο, την Κίνα, την Ιαπωνία, την Ινδία, την Αυστραλία, την Ινδονησία, τη Βραζιλία, την Κολομβία, τη Χιλή, το Περού, την Αργεντινή, το Μεξικό και τη Ρωσία.
Από τα ευρήματα της έρευνας της Kaspersky, είναι ξεκάθαρο ότι γενικά οι καταναλωτές έχουν γίνει πιο ανήσυχοι όταν πρόκειται να συναντήσουν κάποιον διά ζώσης από την αρχή της πανδημίας. Είναι δε χαρακτηριστικό ότι ο αριθμός των ατόμων που δεν συναντούν κανένα από τα διαδικτυακά τους ραντεβού offline έχει υπερδιπλασιαστεί (από 16% σε 35%), γεγονός που αποδεικνύει ότι οι καταναλωτές δίνουν μεγαλύτερη προσοχή στην υγεία τους και την προσωπική τους ασφάλεια όταν βγαίνουν ραντεβού.
Το ερώτημα παραμένει πάντα το πόσο ασφαλές –και όχι μόνο υγειονομικά– είναι να βγαίνει κάποιος ενήλικος ραντεβού (σ.σ. για ανήλικους ούτε λόγος να γίνεται…) με κάποιον άγνωστο που γνώρισε μέσω διαδικτύου. Εδώ είναι ένα άλλο σημείο που φαίνεται τελικά ότι η πανδημία και οι συνθήκες εγκλεισμού που επέβαλαν τα απανωτά lockdown άλλαξαν πολλές από τις «βεβαιότητές» των χρηστών.
Όπως εξηγούν οι άνθρωποι που διενήργησαν την έρευνα η πανδημία έχει αλλάξει σημαντικά πολλές από τις καθημερινές δραστηριότητες των ανθρώπων και οι γνωριμίες δεν αποτελούν εξαίρεση.
Κατά τη διάρκεια των αναγκαστικών περιόδων αυτο-απομόνωσης οι άνθρωποι πέρασαν περισσότερο χρόνο σε εφαρμογές γνωριμιών και ο αριθμός των χρηστών των εφαρμογών αυτών πληθαίνει. Ο συνδυασμός αυτών των δύο παραμέτρων, δηλαδή η «άνθιση» των ιντερνετικών σχέσεων και η ανασφάλεια υγείας, αιτιολογεί γιατί το 50% των χρηστών δηλώνουν ότι νιώθουν αίσθημα άγχους ή ανασφάλειας (18%) όταν πρόκειται να βγουν για πρώτη φορά offline ραντεβού.
Στο γιατί συμβαίνει αυτό, η απάντηση είναι ότι φοβούνται όπως ομολογούν την πιθανότητα να μολυνθούν από τον φονικό ιό SARS-coV-2.
Επειδή όμως μπρος στα «κάλλη» του ραντεβού τι είν’ ο… φόβος της επιδημίας, σύμφωνα πάντα με την έρευνα της Kaspersky η μεγάλη πλειοψηφία (72%) αυτών που χρησιμοποιούν διαδικτυακές ιστοσελίδες γνωριμιών και εφαρμογές θέλουν πρώτα να μιλήσουν τηλεφωνικά ή μέσω βίντεο με το ραντεβού τους, προτού συμφωνήσουν να συναντηθούν, επιδιώκοντας με τον τρόπο αυτό να μετριάσουν μέρος των υγειονομικών ανησυχιών τους.
«Με τις καραντίνες και τους περιορισμούς σε όλο τον κόσμο, οι διαδικτυακές γνωριμίες φαίνεται να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη ζωή των ανθρώπων σήμερα. Ακόμα, η μετάβαση από το “online” στο “offline” είναι ένα τεράστιο άλμα για πολλούς. Κι αυτό δεν οφείλεται μόνο στην τρέχουσα υγειονομική κατάσταση, αλλά και σε άλλους περισσότερο κλασικούς κινδύνους που μπορεί να κρύβει η συνάντηση με έναν ξένο» σχολιάζει μεταξύ άλλων ο ερευνητής ασφάλειας στην Kaspersky, David Jacoby.
Από την πλευρά της η θεραπεύτρια Birgitt Hölzel από τον φορέα συμβουλευτικής Munich practice Liebling + Schatz εξηγεί ότι μετά από μήνες απομόνωσης το να συναντήσει κάποιος κάποιον κατά πρόσωπο αποτελεί την πιο ανθρώπινη ανάγκη, δεδομένου ότι οι άνθρωποι ως κοινωνικά πλάσματα χρειάζονται συντροφικότητα, ανταλλαγή και φυσική εγγύτητα.
«Σίγουρα, οι εφαρμογές γνωριμιών έχουν κάνει εφικτή τη σύνδεση με νέα άτομα κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Εικονικά», λέει η Birgitt Hölzel υπογραμμίζοντας ωστόσο ότι μία φυσική συνάντηση είναι κάτι ολοκληρωτικά διαφορετικό: «Πρόκειται για τη γλώσσα του σώματος, τη μυρωδιά και την αφή. Μόνο όταν αυτά τα συστατικά συναντιούνται, μπορούμε πραγματικά να αποφασίσουμε πώς θα νιώσουμε για αυτό το άτομο.
»Η πανδημία μάς έχει συγκλονίσει. Πολλά πράγματα που θεωρούσαμε δεδομένα πριν από την πανδημία έχουν εξαλειφθεί, οι ανασφάλειες, ειδικά στο επίπεδο φυσικής επαφής είναι τεράστιες. Γι’ αυτό είναι μια φυσιολογική αντίδραση για τους χρήστες των εφαρμογών γνωριμιών να παίζουν εκ του ασφαλούς, επιμένοντας να συναντηθούν μόνο με εκείνους που λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τους την ανάγκη τους για ασφάλεια».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΜΗ ΓΡΑΦΕΤΕ GREEKGLISH !