5 Οκτωβρίου 2017

Η Δρ. Μαρίζα Τσακαλέρου μιλάει στον Βασίλη Δημούση και το 100Plus



Η Δρ. Μαρίζα Τσακαλέρου, Επίκουρη Καθηγήτρια της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Nazarbayev στην Αστάνα, υπεύθυνη του Μεταπτυχιακού Προγράμματος στην Διοίκηση Τεχνολογικών Συστημάτων (Engineering Management) του Καζακστάν, μιλάει στον Βασίλη Δημούση από τον ιστότοπο 100Plus (www.100plus.gr).


Έχεις ζήσει σε διαφορετικά εκπαιδευτικά συστήματα. Πως έχεις επηρρεαστεί από αυτά;

Η εκπαιδευτική μου εμπειρία έχει αποκτηθεί σε τέσσερις χώρες με σημαντικές πολιτισμικές, κοινωνικές και ακαδημαϊκές διαφορές. Από την κλασική ευρωπαϊκή Ελλάδα, στο Χονγκ Κονγκ – που εξελίσσεται από το βρετανικό παρελθόν του κάτω από την αυξανόμενη επιρροή της Κίνας, και από το Καζακστάν – την αναδυόμενη δύναμη της Κεντρικής Ασίας σε ένα αμερικανικό πανεπιστήμιο στην πιο επιχειρηματική περιοχή της Κίνας, είχα την ευκαιρία να αλληλεπιδράσω με ένα πλούσιο μίγμα φοιτητών και διαφορετικών εκπαιδευτικών προσεγγίσεων. Μέσα από την συνεχή πρόκληση να να προσαρμόζομαι στις εκάστοτε συνθήκες, βελτίωσα την ικανότητά μου στην μετάδοση γνώσης αλλά και τις επικοινωνιακές δεξιότητες μου σε ακαδημαϊκό και διαπροσωπικό επίπεδο.
Έχεις παρατηρήσει σημαντικές διαφορές στο ρόλο που αναλαμβάνουν οι φοιτητές στις χώρες που έζησες;

Στην Ελλάδα, έπρεπε να επικεντρωθώ στην πειθαρχία των Ελλήνων φοιτητών. Στο Χονγκ Κονγκ, αντιμετώπισα μια πόλη σε μετάβαση που αναζητά τη σύγχρονη ταυτότητά της με ότι αυτό σημαίνει για την νέα γενιά. Στο Καζακστάν χρειάστηκε να αντιμετωπίσω προβλήματα που προκύπτουν από την προσπάθεια της χώρας να προχωρήσει πέρα από το σοβιετικό της παρελθόν και να αναπτύξει την εθνική της ταυτότητα. Τέλος, στην Κίνα έπρεπε να προσπαθήσω ιδιαίτερα ώστε να αυξήσω την ενεργή συμμετοχή και να καταπολεμήσω την παθητικότητα των κινέζων φοιτητών στην τάξη.
Ποιο σύστημα είχε τη μεγαλύτερη επιρροή στην στάση σου απέναντι στην εκπαίδευση;

Πέρα ​​και πάνω από αυτές τις διακριτές διαφορές των συστημάτων στα οποία εκτέθηκα, έχω παρατηρήσει ότι υπάρχουν τρεις σταθεροί άξονες για αξιόπιστη επικοινωνία και αποτελεσματική διδασκαλία.

Η προσαρμογή στο περιβάλλον.

Κανένα εκπαιδευτικό σύστημα δεν λειτουργεί στο κενό. Ενώ η επιστήμη είναι καθολική, η αποτελεσματική διδασκαλία επιστημονικών εννοιών πρέπει να λαμβάνει υπόψη το κοινωνικοοικονομικό, πολιτισμικό και γνωσιακό περιβάλλον των φοιτητών. φοιτητικού σώματος. Θεωρώ ότι ο ρόλος μου είναι αυτός του διαμεσολαβητή στην γνώση και στο πλαίσιο αυτό προσπαθώ να βοηθήσω τους φοιτητές μου να αναπτύξουν θετική εικόνα για τον εαυτό τους και να ενθαρρύνω πολλαπλούς τρόπους σκέψης σε κάθε αντικείμενο. Η ενθάρρυνση ερωτήσεων με παράλληλη διατήρηση της πειθαρχίας είναι βασικός παράγοντας επιτυχίας.




ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΜΗ ΓΡΑΦΕΤΕ GREEKGLISH !