Η ένοχη σιωπή της Εκκλησίας
Προς τον Σεβασμιότατο Μητροπολίτη
Κίτρους Κατερίνης & Πλαταμώνος
Σεβασμιότατε,
Είναι γνωστό ότι η εορτή του καρναβαλιού έχει ειδωλολατρική προέλευση
από τους αρχαίους Έλληνες με τις οργιαστικές τελετές προς τιμήν του θεού Διονύσου, καθώς και στα Κρόνια όργια προς τιμή του θεού Κρόνου. Στις τελετές αυτές κάθε έννοια ηθικής καταργούνταν και οι συμμετέχοντας επιδίδονταν σε κάθε είδους ανηθικότητες, καλύπτοντας την ταυτότητά τους πίσω από την μεταμφίεση.
Η Εκκλησία καταδίκασε και απέρριψε αυτές τις γιορτές καρναβαλιού με την 6η Οικουμενική Σύνοδο του 692. Εντούτοις επέτρεψε στο λαό να τις συνδέει, έστω και τυπικά, με το εορτολόγιο της Εκκλησίας μέσω της εξαγνιστικής Σαρακοστής. Δηλαδή συνδυάζεται το γλέντι, ο χορός, το ξεφάντωμα, το μασκάρεμα με προσωπίδες που κρύβουν το πρόσωπο και η ανηθικότητα, με την νηστεία και την περισυλλογή, μέχρι την Μεγάλη Εβδομάδα και την Κυριακή του Πάσχα.
Έτσι τα άτομα που συμμετέχουν στο καρναβάλι δεν μπορούν να καθοριστούν ούτε από φύλο, ούτε από ηλικία, αλλά η «τρέλα» αντικαθιστά τη σοβαρότητα, η κατάχρηση την τιμιότητα, ο αισθησιασμός την εγκράτεια, η ανεξέλεγκτη σεξουαλικότητα τον αυστηρό έλεγχο, η αταξία την τάξη.
Το ντύσιμο της Αποκριάς με την απροσωπία του καταλήγει σε παρωδία.
Στην Πάτρα λ.χ. στα λεγόμενα «μπουρμπούλια» οι μασκαρεμένοι επιδίδονται σε σεξουαλικά όργια, χωρίς να γνωρίζουν ούτε και οι ίδιοι ποιους ερωτικούς συντρόφους επιλέγουν!
Στον Τύρναβο οι Μπουρανήδες χορεύουν γύρω από φαλλικά ομοιώματα!
Είναι ηλίου φαεινότερο ότι το Καρναβάλι αποτελεί πρόκληση για τον κάθε Χριστιανό, ο οποίος καλείται να μην παραδίδεται απαίδευτα στα πολιτιστικά δρώμενα της κοινωνίας, όσο κι αν αυτό είναι της μόδας σήμερα, αλλά, αντίθετα, να τα ελέγχει γνωρίζοντας την προέλευση τους.
Ο Χριστιανισμός είναι υπέρ του προσώπου ως εικόνα Θεού για να φτάσει στην ύψιστη ηθική τελείωση καθ' επιταγή του Δημιουργού του.
Ο Θεός αποκαλύφθηκε στον άνθρωπο ως πρόσωπο και ο Ιησούς ως προσωπικός σωτήρας κάθε ανθρώπου.
Ο Απόστολος των Εθνών Παύλος μας παραγγέλλει:
«Μη γίνεσθε ετεροζυγούντες απίστοις. τις γαρ μετοχή δικαιοσύνη και ανομία; τις δε κοινωνία φωτί προς σκότος; τις δε συμφώνησις Χριστώ προς Βελίαλ;
ή τις μερίς πιστώ μετά απίστου; τις δε συγκατάθεσις ναώ Θεού μετά ειδώλων; ημείς γαρ ναός Θεού εσμέν ζώντος, καθώς είπεν ο Θεός ότι ενοικήσω εν αυτοίς και εμπεριπατήσω, και έσομαι αυτών Θεός, και αυτοί έσονταί μοι λαός. Διό εξέλθετε εκ μέσου αυτών και αφορίσθητε, λέγει Κύριος, και ακαθάρτου μη άπτεσθε» (Β' Κορ. 6, 14-18).
Σεβασμιότατε,
Με λύπη μου διαπιστώνω ότι η επίσημη Εκκλησία δεν καταδικάζει τα Καρναβάλια, αλλά με την σιωπή της έμμεσα τα επικροτεί.
Εσείς προσωπικά, γιατί δεν παίρνετε θέση;
Κατερίνη, 24 Φεβρουαρίου 2017
Κ.Γ.Τ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΜΗ ΓΡΑΦΕΤΕ GREEKGLISH !