Από τα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια που παραχωρούνται στη Fraport για τα επόμενα 40 χρόνια μπορεί να "λάμπουν" τα τουριστικά αεροδρόμια της Ρόδου, Κέρκυρας, Σαντορίνης, Μυκόνου και Χανίων.
Τα "πακέτα" όμως θα έρθουν από αλλού. Συγκεκριμένα, το Αεροδρόμιο Μακεδονία στη Θεσσαλονίκη είναι ουσιαστικά το Αεροδρόμιο που θα χτίσει την παραχώρηση η Fraport καθώς οι αναπτυξιακές του δυνατότητες είναι πολλαπλά μεγαλύτερες από οποιοδήποτε άλλο Αεροδρόμιο (ανάμεσα στα 14).
Καθώς εξυπηρετεί τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας με πληθυσμό που ξεπερνά το 1 εκατομμύριο, αλλά και το παραθεριστικό και θρησκευτικό κέντρο της Μακεδονίας που είναι η Χαλκιδική, σήμερα σχεδόν υπολειτουργεί, ενώ ο Αεροοσταθμός έχει κορεστεί και ξεπεραστεί προ πολλού.
Ένας από τους μεγάλους στόχους θα είναι η κατακόρυφη αύξηση της επιβατικής κίνησης καθώς από τα 5εκ.επιβάτες το 2015, είναι αριθμητικά εφικτό να διπλασιαστεί αυτός ο αριθμός.
Για το "Μακεδονία" ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη διπλή εργολαβία του Δημοσίου (Υπουργείο Υποδομών) για την επέκταση κατά 1.000 μέτρα αλλά και αναβάθμιση του διαδρόμου 10-28 που θα επιτρέψει τη διεξαγωγή υπερατλαντικών πτήσεων και την προσέλκυση αεροπλάνων μεγάλου τύπου. Τα έργα αυτά θα τελειώσουν στις αρχές του 2018, όταν ήδη η Fraport θα ελέγχει το αεροδρόμιο.
Σε αυτό ερώτημα παραμένει αν η παραχωρησιούχος, πιέσει για την ολοκλήρωση των έργων στον διάδρομο νωρίτερα για εμπορικούς λόγους, ή θα έρθει σε συνεννόηση με το Υπουργείο Υποδομών και το ΤΑΙΠΕΔ ούτως ώστε να μην προκύψει και επιπλέον καθυστέρηση, γεγονός που θα προκαλούσε δυσαρέσκεια στους παραχωρησιούχους. Εδώ βέβαια αξίζει να αναφέρουμε ότι το συγκεκριμένο έργο είναι στην κατηγορία των "αιώνιων έργων" μιας και η εργολαβία έχει ξεκινήσει από το 2005 και είχε ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2011...
Σχετικά με τον αεροσταθμό όπως όλα δείχνουν θα αξιοποιηθεί ο υπάρχων χώρος ο οποίος όμως θα μεταμορφωθεί και θα μεγαλώσει. Με ορίζοντα το 2020 ο αεροσταθμός θα διπλασιαστεί σε μέγεθος και από 27.400τμ θα φτάσει τα 62.400τμ δηλαδή θα υπερδιπλασιαστεί με επιπλέον 35.000τμ.
Αυτό σημαίνει ότι θα είναι πιο ευρύχωρος, με παρουσία εμπορικών καταστημάτων και μεγαλύτερους χώρους αναμονής στα gates ενώ έμφαση θα δοθεί στην αρτιότητα του κτιρίου.
Μελλοντικά υπάρχει η πρόβλεψη το κτίριο να φτάσει μέχρι και 109.500τ.μ. καθώς όπως αναφέραμε παραπάνω οι δυνατότητες του Αεροδρομίου είναι πολλαπλάσιες από αυτές που παρουσιάζει σήμερα.
Εξίσου σημαντική είναι και η πρόβλεψη για αύξηση των θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών που σήμερα είναι 22 και προβλέπεται να φτάσει τις 28, χωρίς ωστόσο να είναι ακόμα σαφές αν θα έχουμε και προβλήτες πρόσδεσης (τις γνωστές φυσούνες) για κάποιες από αυτές τις θέσεις.
Το Αεροδρόμιο Μακεδονία έχει επίσης το προσόν να είναι πολύ κοντά και σε άλλα σημαντικά αξιοθέατα στην ευρύτερη περιοχή, όπως ο Όλυμπος και το Δίον (απόσταση 1 ώρα), η Βεργίνα (λιγότερο από ώρα), Χαλκιδική, Άγιον Όρος (1 ώρα) κλπ.
Στο σύνολο τους οι επενδύσεις θα φτάσουν και στα 14 Αεροδρόμια 330εκ.ευρώ, όμως σε πρόσφατη συνάντηση που είχε ο CEO της Fraport Δρ. Σ.Σούλτε είχε εκτιμήσει ότι τελικά το νούμερο αυτό θα είναι σημαντικά μεγαλύτερο.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΜΗ ΓΡΑΦΕΤΕ GREEKGLISH !