“
Θέλω μέσω του animation να αναδείξω την ελληνική κουλτούρα, τα ήθη και τα έθιμα, με έναν δημιουργικό, ξεχωριστό, ευφάνταστο και ιδιαίτερο τρόπο.”
Είναι ένας καλλιτέχνης που δε σταματά να εκφράζεται, να δημιουργεί και να επικοινωνεί με τον
κόσμο, μέσα από την τέχνη που αγαπά. Η φύση του έδωσε απλόχερα ταλέντο, το εκμεταλλεύτηκε και πλέον δίνει ζωή στα δημιουργήματά του. Είναι ένας υπηρέτης της τέχνης του 3d animation.
Άφησε τις σπουδές του στη Βιολογία γιατί είχε “ πάθος για την τέχνη του κινουμένου σχεδίου, για τα video games και για την έκφραση και την απόλυτη ελευθερία για την ανακάλυψη του καινούργιου”.
Ο λόγος για τον Δημήτρη Πουρσανίδη.
Συνέντευξη
στον Κυριάκο Καρακατσάνη
Κατ’ αρχάς θα θέλαμε να μας συστηθείτε.
Ονομάζομαι Δημήτρης Πουρσανίδης. Είμαι 25 χρονών. Γεννήθηκα στη Μπρέντα Ολλανδίας και μεγάλωσα στην Κατερίνη.
Ονομάζομαι Δημήτρης Πουρσανίδης. Είμαι 25 χρονών. Γεννήθηκα στη Μπρέντα Ολλανδίας και μεγάλωσα στην Κατερίνη.
Τί επαγγελματική ταυτότητα θα δίνατε στον ευατό σας;Είμαι 3d artist, ποιό συγκεκριμένα 3d animator.
Πώς πήρατε την απόφαση να ασχοληθείτε με το animation;
Τί ερέθισμα πήρατε και από πού;
Αρχικά είχα αποφασίσει να ασχοληθώ με τη Βιολογία. Κατά τη διάρκεια των σπουδών μου, αντιλήφθηκα ότι η αρχική μου αυτή επιλογή δε με κάλυπτε απόλυτα. Ανατρέχοντας στην παιδική μου ηλικία, συνειδητοποίησα πως από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου ζωγράφιζα σκίτσα και δημιουργούσα flip books και μικρά κινούμενα σκερτσάκια στις σελίδες των βιβλίων μου. Αυτό το πάθος μου για την τέχνη του κινουμένου σχεδίου, για τη δημιουργία σχεδίων γενικότερα, για τα video games, και πάνω απ’ όλα για την έκφραση και την απόλυτη ελευθερία για την ανακάλυψη του καινούργιου με οδήγησε στο να αφήσω τις σπουδές μου στη Βιολογία –παρόλο που τα πήγαινα πολύ καλά- και να ασχοληθώ με αυτό που πραγματικά αγαπούσα. Τα ερεθίσματα μου προήλθαν κυριώς από βιβλία φαντασίας και τα video games. Αλλά από πολύ νωρίς, ήδη πριν την εφηβεία, δημιουργούσα δικούς μου φανταστικούς χαρακτήρες και ιστορίες.
Τί ερέθισμα πήρατε και από πού;
Αρχικά είχα αποφασίσει να ασχοληθώ με τη Βιολογία. Κατά τη διάρκεια των σπουδών μου, αντιλήφθηκα ότι η αρχική μου αυτή επιλογή δε με κάλυπτε απόλυτα. Ανατρέχοντας στην παιδική μου ηλικία, συνειδητοποίησα πως από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου ζωγράφιζα σκίτσα και δημιουργούσα flip books και μικρά κινούμενα σκερτσάκια στις σελίδες των βιβλίων μου. Αυτό το πάθος μου για την τέχνη του κινουμένου σχεδίου, για τη δημιουργία σχεδίων γενικότερα, για τα video games, και πάνω απ’ όλα για την έκφραση και την απόλυτη ελευθερία για την ανακάλυψη του καινούργιου με οδήγησε στο να αφήσω τις σπουδές μου στη Βιολογία –παρόλο που τα πήγαινα πολύ καλά- και να ασχοληθώ με αυτό που πραγματικά αγαπούσα. Τα ερεθίσματα μου προήλθαν κυριώς από βιβλία φαντασίας και τα video games. Αλλά από πολύ νωρίς, ήδη πριν την εφηβεία, δημιουργούσα δικούς μου φανταστικούς χαρακτήρες και ιστορίες.
Πού έχετε σπουδάσει;Τελειώνοντας το λύκειο στην Ελλάδα αποφάσισα να επιστρέψω στην Ολλανδία. ΓράφτηκαστοSAEInstituteUniversityofMiddlesexστοAmsterdam. Ειδικεύτηκα στο 3d modeling, animation, texturing, rigging κ.α. Αποφοίτησα όντας ένας από τους τέσσερις καλύτερους φοιτητές της χρονιάς. Τελικά το 3danimationφαίνεται πως μου πάει πιο πολύ…κι ας έχασε η επιστήμη έναν Βιολόγο (γέλια)…
Γιατί επιλέξατε να σπουδάσετε σε αυτή τη σχολή;
Έχοντας ζήσει για μεγάλα διαστήματα στην Ολλανδία, είχα μια πρώτη επαφή με την κουλτούρα και τον σύγχρονο πολιτισμό της χώρας. Διαπίστωσα πολύ γρήγορα πως τόσο η τέχνη όσο και η τεχνολογία στη συγκεκριμένη χώρα, θα με βοηθούσαν σημαντικά στο ξεκίνημά μου. Επιπλέον θεώρησα πως το να σπουδάσω σε μιά άλλη χώρα (έστω και στη “γενέθλιά”μου χώρα) θα ήταν μια σπουδαία εμπειρία γιατί θα με έβγαζε από τη γνώριμη νοοτροπία και ιδιοσυγκρασία με την οποία είχα γαλουχηθεί. Ειδικά σε μικρή ηλικία, η έκθεση στον πραγματικό κόσμο και η ανάγκη για άμεση ενηλικίωση ήταν κάτι που όσο κιαν με δυσκόλεψε, το επιθυμούσα. Έτσι λοιπόν επέλεξα να σπουδάσω στο Amsterdam και στη συγκεκριμένη σχολή που θεωρείται μία από της καλύτερες πάνω στο αντικείμενο. Και ανατρέχοντας με την ευκαιρία της συνέντευξης σ’αυτή την επιλογή μου, μπορώ να σας πω πως –παρά τις δυσκολίες- δεν το μετάνιωσα και καθόλου.
Η οικογένειά σας, σας ενθάρρυνε να ασχοληθείτε με το όνειρό σας;
Οι γονείς μου υποστήριξαν την επιλογή μου, κι ας μη γνώριζαν το αντικείμενο των σπουδών μου. Παρόλο αυτά βρίσκονται δίπλα μου σε ό,τι κι αν κάνω. Διέκριναν και διακρίνουν το πάθος και την αγάπη μου για αυτό που επέλεξα και μόλις τους ανακοίνωσα πως θα ασχοληθώ με το χόμπι μου, την ζωγραφική κ το animation, μου έδωσαν θάρρος. Με παροτρύνουν να ακολουθώ τα όνειρά μου και πάντα με στηρίζουν. Έχω δύο πραγματικά υπέροχους γονείς. Θεωρώ πως είναι πολύ σημαντικό όλοι οι γονείς να χαίρονται με τις επιλογές των παιδιών τους -όσο δύσκολο κι αν είναι πολλές φορές γι αυτούς να τις αποδεχθούν- και να τα ενθαρρύνουν σε κάθε τους βήμα.
Ποιά είναι τα άμεσα σχέδια σας;
Θέλω μέσω του animation και των video games να αναδείξω την ελληνική κουλτούρα, τα ήθη και τα έθιμα, με έναν δημιουργικό, ξεχωριστό, ευφάνταστο και ιδιαίτερο τρόπο.
Ποιές είναι οι πηγές έμπνευσής σας;
Η επιρροή μου προέρχεται από ένα κράμα των ταινιών της Disney και του Ιαπωνικού Animation (anime). Προσθέστε σ’αυτά και μεγάλες δόσεις Ελληνικής μυθολογίας, και έχετε τη μυστική συνταγή μου (γέλια). Όλα αυτά όμως τροποποιημένα, προσαρμοσμένα και διαμορφωμένα με τον δικό μου ιδιαίτερο τρόπο.
Πόση ώρα χρειάζεστε, ώστε να φτιάξετε ένα σχέδιο
O χρόνος πάνω από το πληκτρολόγιο αποκτά άλλη διάσταση. Υπάρχουν φορές που σχεδίαζα ασταμάτητα και άλλες που στις δύο γραμμές νόμιζα πως έχει ήδη αδειάσει το μυαλό μου. Από την αρχή, όμως, αντιμετώπισα τη δουλειά μου ως χόμπι, ή και το αντίθετο αν θέλετε. Κάθε μέρα στην καρέκλα, μπροστά στην οθόνη. Γιατί, αν δε δουλεύεις όσο περιμένεις την έμπνευση, είναι σίγουρο ότι κι εκείνη θα ξεχάσει να σε επισκεφθεί. Για να κάνεις μια νεα φιγούρα, ένα νέο έργο, ένα animation, θέλει πολύ κόπο και χρόνο. Είναι μέχρι να ανακαλύψεις το παιδί μέσα σου και να ακούσεις τι θα ήθελε να πει, τι θα ήθελαν να δουν οι άλλοι, τι θα ήθελες να νιώσουν. Ευτυχώς σ’ εμένα το “παιδί”δεν ήταν κάπου κρυμμένο, καταχωνιασμένο και αραχνιασμένο. Ωστόσο, υπήρχαν φορές που ξαναδουλεύοντας τις φιγούρες μου άλλαζα πράγματα, γιατί καταλάβαινα πως έλειπε η αμεσότητα. Το animation στη χώρα μας θεωρείται ακόμα χόμπι πολυτελείας. Ταυτόχρονα, ένας πρωτοεμφανιζόμενος καλλιτέχνης αντιμετωπίζει τεράστιες δυσκολίες, απλώς και μόνο για να δουν την δουλεία του. Δύσκολα πράγματα, δηλαδή. Ωστόσο, αν αποφασίσεις ότι θες να ακολουθούσεις το όνειρο σου, δεν πρέπει να ακούσεις τις αντιδράσεις. Απλά κάν’ το. Πάντα όμως να θυμάσαι ότι η αναμονή θέλει γερά νεύρα και η απόρριψη γερή καρδιά.
Η επιρροή μου προέρχεται από ένα κράμα των ταινιών της Disney και του Ιαπωνικού Animation (anime). Προσθέστε σ’αυτά και μεγάλες δόσεις Ελληνικής μυθολογίας, και έχετε τη μυστική συνταγή μου (γέλια). Όλα αυτά όμως τροποποιημένα, προσαρμοσμένα και διαμορφωμένα με τον δικό μου ιδιαίτερο τρόπο.
Πόση ώρα χρειάζεστε, ώστε να φτιάξετε ένα σχέδιο
O χρόνος πάνω από το πληκτρολόγιο αποκτά άλλη διάσταση. Υπάρχουν φορές που σχεδίαζα ασταμάτητα και άλλες που στις δύο γραμμές νόμιζα πως έχει ήδη αδειάσει το μυαλό μου. Από την αρχή, όμως, αντιμετώπισα τη δουλειά μου ως χόμπι, ή και το αντίθετο αν θέλετε. Κάθε μέρα στην καρέκλα, μπροστά στην οθόνη. Γιατί, αν δε δουλεύεις όσο περιμένεις την έμπνευση, είναι σίγουρο ότι κι εκείνη θα ξεχάσει να σε επισκεφθεί. Για να κάνεις μια νεα φιγούρα, ένα νέο έργο, ένα animation, θέλει πολύ κόπο και χρόνο. Είναι μέχρι να ανακαλύψεις το παιδί μέσα σου και να ακούσεις τι θα ήθελε να πει, τι θα ήθελαν να δουν οι άλλοι, τι θα ήθελες να νιώσουν. Ευτυχώς σ’ εμένα το “παιδί”δεν ήταν κάπου κρυμμένο, καταχωνιασμένο και αραχνιασμένο. Ωστόσο, υπήρχαν φορές που ξαναδουλεύοντας τις φιγούρες μου άλλαζα πράγματα, γιατί καταλάβαινα πως έλειπε η αμεσότητα. Το animation στη χώρα μας θεωρείται ακόμα χόμπι πολυτελείας. Ταυτόχρονα, ένας πρωτοεμφανιζόμενος καλλιτέχνης αντιμετωπίζει τεράστιες δυσκολίες, απλώς και μόνο για να δουν την δουλεία του. Δύσκολα πράγματα, δηλαδή. Ωστόσο, αν αποφασίσεις ότι θες να ακολουθούσεις το όνειρο σου, δεν πρέπει να ακούσεις τις αντιδράσεις. Απλά κάν’ το. Πάντα όμως να θυμάσαι ότι η αναμονή θέλει γερά νεύρα και η απόρριψη γερή καρδιά.
Ποιά είναι τα αγαπημένα σας προγράμματα σχεδίασης;
Στη σχολή διδαχτήκαμε δύο διαφορετικά προγράμματα της *Autodesk* με κοινή χρήση πάνω στο animation και το 3d modeling, το 3D studioMax και το Maya.
Στη σχολή διδαχτήκαμε δύο διαφορετικά προγράμματα της *Autodesk* με κοινή χρήση πάνω στο animation και το 3d modeling, το 3D studioMax και το Maya.
Ποιό χρησιμοποιείτε περισσότερο;
Προτιμώ όμως καλύτερα τη χρήση του Maya διότι είναι πιο εύχρηστο σχετικά με τα δικά μου γούστα και φαίνεται να μου ταιριάζει καλύτερα.
Προτιμώ όμως καλύτερα τη χρήση του Maya διότι είναι πιο εύχρηστο σχετικά με τα δικά μου γούστα και φαίνεται να μου ταιριάζει καλύτερα.
Ποιό είναι το αγαπημένο σας project;
Χμμ… δύσκολη επιλογή. Σίγουρα είναι δύο. Δε μπορώ να ξεχωρίσω ένα από αυτά. Το πρώτο είναι “Το Παιδί και η Κουκουβάγια του” που ήταν στα πλαίσια πανεπιστημιακής εργασίας (γέλια- και μάλιστα ήταν το καλύτερο project της τάξης), και το δεύτερο “Ο Χόλεμπα” (ο δαίμονας με το δισκοπότηρο). Το σημαντικότερο όμως είναι ότι και τα δύο αυτά έργα τα σχεδίασα για πρώτη φορά στα 15 μου. Που να φανταζόμουν τότε ότι το χόμπι μου θα γινόταν επάγγελμα.
Χμμ… δύσκολη επιλογή. Σίγουρα είναι δύο. Δε μπορώ να ξεχωρίσω ένα από αυτά. Το πρώτο είναι “Το Παιδί και η Κουκουβάγια του” που ήταν στα πλαίσια πανεπιστημιακής εργασίας (γέλια- και μάλιστα ήταν το καλύτερο project της τάξης), και το δεύτερο “Ο Χόλεμπα” (ο δαίμονας με το δισκοπότηρο). Το σημαντικότερο όμως είναι ότι και τα δύο αυτά έργα τα σχεδίασα για πρώτη φορά στα 15 μου. Που να φανταζόμουν τότε ότι το χόμπι μου θα γινόταν επάγγελμα.
Θα άφηνατε την προσωπική σας συλλογή για να δουλέψετε σε κάποια εταιρεία;
Σίγουρα θα μπορούσα να δουλέψω σε κάποια εταιρία εφόσον το αντικείμενό της θα με ικανοποιούσε, χωρίς φυσικά να αφήνω τις προσωπικές μου σκέψεις και ιδέες ανυλοποίητες.
Ποιά θα θέλατε να ήταν αυτή και γιατί;Αν θα επέλεγα μία εταιρία θα ήταν σίγουρα η PIXAR. Είναι μια εταιρία σοβαρή, που έχει προσφέρει πολλά στα θέματα των 3d animation, και πάντα αποδεικνύεται πρωτοπόρα στις επιλογές και στις δημιουργίες της.
Σίγουρα θα μπορούσα να δουλέψω σε κάποια εταιρία εφόσον το αντικείμενό της θα με ικανοποιούσε, χωρίς φυσικά να αφήνω τις προσωπικές μου σκέψεις και ιδέες ανυλοποίητες.
Ποιά θα θέλατε να ήταν αυτή και γιατί;Αν θα επέλεγα μία εταιρία θα ήταν σίγουρα η PIXAR. Είναι μια εταιρία σοβαρή, που έχει προσφέρει πολλά στα θέματα των 3d animation, και πάντα αποδεικνύεται πρωτοπόρα στις επιλογές και στις δημιουργίες της.
Πιστεύετε ότι είναι μια δουλειά που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί επαρκής ως προς τα έσοδα που σας προσφέρει;Είναι γεγονός ότι τα χρήματα αποτελούν κινητήρια δύναμη της ζωής, και όσο να ναι είναι και θέμα επιβίωσης, σίγουρα. Αλλά για έναν καλλιτέχνη η μεγαλύτερη ανταμοιβή είναι η αναγνώριση της δημιουργίας του. Είναι ανεκτίμητης αξίας να βλέπεις τις δημιουργίες σου να παίρνουν μορφή, τόσο στο animation όσο και σε οποιαδήποτε άλλη τέχνη.
Πώς βλέπετε το μέλλον του animation στην Ελλάδα, αλλά και γενικότερα; Δυστυχώς η χώρα, σε αντίθεση με τις άλλες πιο ανεπτυγμένες χώρες της Ευρώπης, απέχει πολύ από την προώθηση των ταλέντων της σε αυτόν τον τομέα. Δεν υπάρχει κάτι που να είναι εύκολο να γίνει στην Ελλάδα του σήμερα. Αυτό πάλι με γεμίζει ελπίδα, όσο και αν ακούγεται οξύμωρο. Η “ευκολία” των τελευταίων δεκαετιών μας οδήγησε άλλωστε εδώ που βρισκόμαστε. Υπάρχουν στούντιο που κάνουν καλές δουλειές, και κυρίως αξιόλογοι ανεξάρτητοι δημιουργοί. Τα τελευταία χρόνια υπάρχει ένα ρεύμα προς αυτή την κατεύθυνση. Την συγκεκριμένη περίοδο βέβαια, τα πράγματα είναι δύσκολα σε όλους τους τομείς. Το να δημιουργείς θεωρώ πως είναι εύκολο αν έχεις τη διάθεση να το κάνεις. Αλλά χρειάζεται πάντα και αυτή η “μαγική χρυσόσκονη”της τέχνης, που ένα τεχνικά άρτιο σχέδιο, μπορεί να το απογειώσει και να το μετατρέψει σε εξαιρετικό δείγμα τέχνης.
Μερικοί άνθρωποι που θαυμάζετε, γενικότερα;Θαυμάζω τον LeonardodaVinci. Πρωτοπόρος, καλλιτέχνης, δημιουργός τεχνολογίας και τέχνης, ένας -ας μου επιτραπεί η έκφραση- rockstarτης εποχής του. Θαυμάζω τον Δαρβίνο γιατί με την επιμονή του και τη συστηματική δουλειά του, κατόρθωσε να ανατρέψει κρατούσες αντιλήψεις αιώνων. Όπως βλέπετε η αγάπη μου για τη Βιολογία εξακολουθεί να σιγοκαίει (γέλια). Θαυμάζω επίσης τον NikolaTesla. Μια παραγνωρισμένη μεγαλοφυϊα, έναν εξαιρετικό επιστήμονα και μεγάλο οραματιστή. Θαυμάζω πολύ και τον Stephen King για το απλούστατο γεγονός ότι δημιουργεί ακατάπαυστα και είναι επιτυχημένος στον τομέα του.
Ποιά είναι τα καλά χαρακτηριστικά ενός επαγγελματία στον κλάδο σαςΕύστροφο μυαλό για τη δημιουργία έξυπνων concepts, δημιουργικό πνεύμα, ταλέντο στο σχέδιο, βασικές αντιλήψεις σχετικά με την κίνηση, τη γεωμετρία των αντικειμένων, καθώς και τους απλούς νόμους της φυσικής. Αλλά, επειδή η δημιουργία ενός animation/video game δεν είναι μια απλή υπόθεση και απαιτεί τη συνεισφορά πολλών ατόμων, χρειάζεται πάνω απ’ όλα ομαδικό πνεύμα.
Ποιές είναι οι πιο μεγάλες προκλήσεις του επαγγέλματος;
Έχοντας υπόψιν πως η δημιουργία animation μπορεί να διαρκέσει για μεγάλο διάστημα, μεγάλη πρόκληση είναι το να διατηρείς το κίνητρό σου έως την ολοκλήρωση ενός project. Αυτό βέβαια επιτυγχάνεται με την ενθάρρυνση και την αναγνώριση της προόδου, αλλά με μικρά και σταθερά βήματα.
Έχοντας υπόψιν πως η δημιουργία animation μπορεί να διαρκέσει για μεγάλο διάστημα, μεγάλη πρόκληση είναι το να διατηρείς το κίνητρό σου έως την ολοκλήρωση ενός project. Αυτό βέβαια επιτυγχάνεται με την ενθάρρυνση και την αναγνώριση της προόδου, αλλά με μικρά και σταθερά βήματα.
Μέχρι τώρα, ποιά είναι η επαφή σας με το κοινό;
Παρότι δεν θεωρούμαι αρμόδιος να σας απαντήσω, το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι σε κάθε δημιουργία μου, θέλω πρώτα να ικανοποιώ ο ίδιος τον εαυτό μου, που θέλω να πιστεύω ότι είναι και ο πιο αυστηρός κριτής. Από εκεί και πέρα, έχει μεγάλη σημασία να ικανοποιείται και ο κόσμος που “δίνει το παρόν” και δείχνει ενδιαφέρον για τις δημιουργίες μου . Το πρώτο το θεωρώ απαραίτητη προϋπόθεση για το δεύτερο. Γενικά πάντως, αυτό που εισπράττω μέχρι τώρα είναι πολύ θετικό, και ελπίζω πως οι δημιουργίες μου ανταποκρίνονται στις προσδοκίες τους.
Ποιές εμπειρίες – θετικές και αρνητικές – έχετε αποκομίσει από την ενασχόλησή σας με το animation;Το μόνο σίγουρο είναι ότι έπειτα από τόσες ώρες δουλειάς μπροστά στον υπολογιστή έχω αναπτύξει μυωπία (γέλια). Αυτό όσον αφορά τα αρνητικά του επαγγέλματος. Τα θετικά είναι σαφώς περισσότερα, ένα από αυτά είναι το ότι κάθε φορά που καταπιάνομαι με κάτι ενδιαφέρον μπορεί να ξενυχτήσω και να ξοδέψω ώρες ολόκληρες χωρίς να το αντιληφθώ, ένδειξη πως κάνω κάτι που πραγματικά με γεμίζει και αγαπώ.
Παρότι δεν θεωρούμαι αρμόδιος να σας απαντήσω, το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι σε κάθε δημιουργία μου, θέλω πρώτα να ικανοποιώ ο ίδιος τον εαυτό μου, που θέλω να πιστεύω ότι είναι και ο πιο αυστηρός κριτής. Από εκεί και πέρα, έχει μεγάλη σημασία να ικανοποιείται και ο κόσμος που “δίνει το παρόν” και δείχνει ενδιαφέρον για τις δημιουργίες μου . Το πρώτο το θεωρώ απαραίτητη προϋπόθεση για το δεύτερο. Γενικά πάντως, αυτό που εισπράττω μέχρι τώρα είναι πολύ θετικό, και ελπίζω πως οι δημιουργίες μου ανταποκρίνονται στις προσδοκίες τους.
Ποιές εμπειρίες – θετικές και αρνητικές – έχετε αποκομίσει από την ενασχόλησή σας με το animation;Το μόνο σίγουρο είναι ότι έπειτα από τόσες ώρες δουλειάς μπροστά στον υπολογιστή έχω αναπτύξει μυωπία (γέλια). Αυτό όσον αφορά τα αρνητικά του επαγγέλματος. Τα θετικά είναι σαφώς περισσότερα, ένα από αυτά είναι το ότι κάθε φορά που καταπιάνομαι με κάτι ενδιαφέρον μπορεί να ξενυχτήσω και να ξοδέψω ώρες ολόκληρες χωρίς να το αντιληφθώ, ένδειξη πως κάνω κάτι που πραγματικά με γεμίζει και αγαπώ.
Ποιό είναι το μήνυμα σας σε έναν πιθανό – μελλοντικό πελάτη;Σαν νέος δημιουργός προσπαθώ να καταλάβω τις ανάγκες του κάθε πελάτη –αν καιο όρος “πελάτης” είναι λίγο παρωχημένος και δε μου αρέσει- και να τις αναπτύσσω με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Παρακολουθώ και ακολουθώ τη σκέψη του, αλλά και τη δική μου φαντασία, με στόχο πάντα να προσαρμόζομαι στις ανάγκες του. Μου αρέσει να επικοινωνώ συχνά με τον ενδιαφερόμενο και να τον εκπλήσσω με τα αποτελέσματα της δουλειάς μου.
Πείτε μας τρεις λέξεις που χαρακτηρίζουν τη δουλειά σας.Φαντασία. Δημιουργικότητα. Καινοτομία.
Ποιά είναι η φιλοσοφία σας;Η φιλοσοφία μου είναι να δημιουργεί κανείς χωρίς ντροπές, να μη φοβάται την κριτική. Αν δεν πράξουμε οι ίδιοι μας για αυτό που θέλουμε δεν πρόκειται κανένας να το κάνει για εμάς. Επίσης είναι πολύ σημαντικό να δημιουργείς και να μοιράζεσαι, να σέβεσαι τους δασκάλους σου, καθώς και να προσπαθείς να μεταφέρεις τις γνώσεις σου στους επόμενους με στόχο να σε ξεπεράσουν. Άλλωστε αυτή είναι η επιτυχία ενός δασκάλου, το να τον ξεπεράσει ο μαθητής του.
Δύσκολοι καιροί για έναν νέο καλλιτέχνη;Δύσκολοι καιροί για έναν νέο, γενικά. Πόσο μάλλον για έναν νέο καλλιτέχνη. Αλλά με τις δυσκολίες “ζυμώνεται”η επιτυχία.
Η τέχνη θα σώσει τον άνθρωπο;
Η τέχνη είναι κυρίως ομορφιά. Επομένως –και παρόλο που οι Ρώσσοι Κλασσικοί δεν είναι και πολύ αγαπημένοι μου (γέλια)- όντως η τέχνη θα σώσει τον άνθρωπο. Πάντα το έκανε και πιστεύω πως θα συνεχίσει να το κάνει. Η τέχνη ήταν πάντα η μεταβλητή που συντηρούσε το πνεύμα του ανθρώπου, επομένως ΝΑΙ, η τέχνη μπορεί να μας σώσει από το δυσβάσταχτο φορτίο της θνητής μας φύσης.
Η τέχνη είναι κυρίως ομορφιά. Επομένως –και παρόλο που οι Ρώσσοι Κλασσικοί δεν είναι και πολύ αγαπημένοι μου (γέλια)- όντως η τέχνη θα σώσει τον άνθρωπο. Πάντα το έκανε και πιστεύω πως θα συνεχίσει να το κάνει. Η τέχνη ήταν πάντα η μεταβλητή που συντηρούσε το πνεύμα του ανθρώπου, επομένως ΝΑΙ, η τέχνη μπορεί να μας σώσει από το δυσβάσταχτο φορτίο της θνητής μας φύσης.
Ποιά είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;
Συνεχίζω δυναμικά, με αναλλοίωτη αγάπη, επιμονή και προσήλωση σε αυτό που κάνω, με στόχο την δημιουργία μιας ομάδας animation, με τελικό σκοπό να καθιερωθεί αυτή η μορφή τέχνης (αν και διαδεδομένη στο εξωτερικό ) και στη χωρά μας. Αλλά ξέρετε…μπορεί να ακουστεί λίγο στερότυπο…είναι και το “ταξίδι” που μετράει…πόσο μάλλον στην τέχνη.
Συνεχίζω δυναμικά, με αναλλοίωτη αγάπη, επιμονή και προσήλωση σε αυτό που κάνω, με στόχο την δημιουργία μιας ομάδας animation, με τελικό σκοπό να καθιερωθεί αυτή η μορφή τέχνης (αν και διαδεδομένη στο εξωτερικό ) και στη χωρά μας. Αλλά ξέρετε…μπορεί να ακουστεί λίγο στερότυπο…είναι και το “ταξίδι” που μετράει…πόσο μάλλον στην τέχνη.
Πού μπορεί κάποιος να βρει τη συλλογή σας;
Τη συλλογή μου μπορεί να τη βρει όποιος ενδιαφέρεται στην προσωπική μου σελίδα στο FaceBook “Demetrios Poursanidis”,https://www.facebook.com/DemetriosPoursanidis/ καθώς και στο προσωπικό μου site που θα δημοσιεύσω σύντομα.
Τη συλλογή μου μπορεί να τη βρει όποιος ενδιαφέρεται στην προσωπική μου σελίδα στο FaceBook “Demetrios Poursanidis”,https://www.facebook.com/DemetriosPoursanidis/ καθώς και στο προσωπικό μου site που θα δημοσιεύσω σύντομα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΜΗ ΓΡΑΦΕΤΕ GREEKGLISH !