Το νομοσχέδιο για την δημιουργία ευρείου δικτύου υδατοδρομίων στα ελληνικά νησιά αλλά και το νομοσχέδιο υδροδότησης ενέκρινε η κυβέρνηση στη χθεσινή συνεδρίαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής, υπό τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης, Γιάννη Δραγασάκη.
Η δημιουργία 19 υδατοδρομίων θα πρέπει να έχει υλοποιηθεί μέσα στα επόμενα δύο χρ
όνια, καλύπτοντας έτσι το μεγαλύτερο μέρος των σχετικών συγκοινωνιακών αναγκών της χώρας. Στο πλαίσιο αυτό, έχει ήδη εκδοθεί η πρώτη άδεια λειτουργίας υδατοδρομίου στον Οργανισμό Λιμένα Κέρκυρας, ενώ στο τελικό στάδιο αδειοδότησης βρίσκεται και το υδατοδρόμιο στο Λιμένα των Παξών.
Τα υπόλοιπα μέρη που εξετάζεται η δημιουργία υδατοδρομίων είναι η Αγία Μαρίνα Γραμματικού, το Ρέθυμνο, η Αλόννησος, η Σκόπελος, η Σκύρος, η Πάτμος, ο Βόλος, η Τήνος, το Λαύριο, η Πάτρα, η Ζάκυνθος, η Αμφιλοχία, η Σούδα, η Θεσσαλονίκη, η Καλαμάτα, η Σητεία, η Σίφνος, το Ηράκλειο Κρήτης και η Χίος.
Ακόμη, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου προετοιμάζει την υποβολή τεχνικού φακέλου για την αδειοδότηση είκοσι έξι υδατοδρομίων σε λιμένες νήσων του Νοτίου Αιγαίου. Επίσης, φορείς έχουν επιδείξει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη δημιουργία υδατοδρομίων σε λίμνες, η ανάπτυξη των οποίων θα θέσει νέα δεδομένα στις αεροπορικές μεταφορές.
Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της αντιπροεδρίας, η λειτουργία δικτύου υδατοδρομίων θα δημιουργήσει σημαντικές αναπτυξιακές προοπτικές σε τοπικό επίπεδο, αλλά και συνολικά για τη χώρα, καθώς θα ενισχύσει το τουριστικό προϊόν και θα αναδείξει νέες τουριστικές τάσεις. Επίσης, δημιουργούνται υπεραξίες και νέες ευκαιρίες για τους Οργανισμούς Λιμένων και τα Λιμενικά Ταμεία από τη λειτουργία υδατοδρομίων στους χώρους τους, ως μέρος του συνόλου των εγκαταστάσεων τους.
Η λειτουργία υδατοδρομίων θα καλύπτει και κοινωνικές ανάγκες, καθώς στις περιπτώσεις των μικρών και απομακρυσμένων νησιών, που στερούνται χερσαίου αεροδρομίου ή οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις είναι εποχικά ανεπαρκείς, τα υδροπλάνα μπορούν να συμπληρώσουν τη μεταφορική εξυπηρέτηση και να ικανοποιήσουν ανάγκες επείγουσας και έκτακτης μετακίνησης (αεροδιακομιδή ασθενών, έρευνα και διάσωση, μεταφοράς φαρμάκων, τροφίμων κ.λπ.).
Για την υδροδότηση των νησιών
Το πρόγραμμα υδροδότησης άνυδρων νησιθών εκτιμάται ότι θα εξασφαλίσει επάρκεια υδατικών πόρων καθ' όλη τη διάρκεια του έτους και παράλληλα θα συμβάλλει σε σημαντικές εξοικονομήσεις για το Δημόσιο.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της αντιπροεδρίας, στο πλαίσιο αυτό η Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής προκήρυξε δύο δημόσιους διεθνείς μειοδοτικούς διαγωνισμούς σε Πάτμο, Αρκιούς και Καστελλόριζο για την ανάδειξη ανάδοχου επεξεργασίας θαλασσινού νερού από μονάδες αφαλάτωσης (περιλαμβάνονται η κατασκευή και η ολοκλήρωση συνοδών έργων, η αδειοδότηση, η συντήρηση κ.λπ.) για πέντε έτη, με δυνατότητα πενταετούς ανανέωσης.
Ειδικότερα, το νέο πιλοτικό πρόγραμμα για την υδροδότηση των νησιών, σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση:
Βάζει τέλος στην αναχρονιστική και κατεστημένη πρακτική της μεταφοράς νερού με υδροφόρα πλοία, αλλά και σε ένα καθεστώς που ευνοούσε αδιαφανείς διαδικασίες.
Εξασφαλίζει επάρκεια υδατικών πόρων για τα νησιά καθ' όλη τη διάρκεια του έτους, ενισχύοντας τις αναπτυξιακές τους δυνατότητες τόσο στον πρωτογενή τομέα όσο και στον τουρισμό.
Εξασφαλίζει επάρκεια υδατικών πόρων για τα νησιά καθ' όλη τη διάρκεια του έτους, ενισχύοντας τις αναπτυξιακές τους δυνατότητες τόσο στον πρωτογενή τομέα όσο και στον τουρισμό.
Μειώνει δραστικά το ύψος της κρατικής επιχορήγησης. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι μέχρι σήμερα η μεταφορά νερού κόστιζε 10,30 ευρώ ανά κυβικό μέτρο, πλέον ΦΠΑ, ενώ μετά τον διαγωνισμό για τα νησιά Πάτμο και Αρκιούς το κόστος παραγωγής πόσιμου νερού δεν θα ξεπερνά τα 0,64 ευρώ ανά κυβικό μέτρο, πλέον ΦΠΑ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΜΗ ΓΡΑΦΕΤΕ GREEKGLISH !