29 Μαρτίου 2016

Προχωρούν οι εργασίες στο Μετρό Θεσσαλονίκης



Μετά από τέσσερα χρόνια, ξεκίνησαν οι εργασίες κατασκευής της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης. Ηδη ξεκίνησε να λειτουργεί ο πρώτος μετροπόντικας, ενώ εντός 30 ημερών θα αρχίσουν οι εργασίες και με τον δεύτερο.Μετά τη μακρά παύση των εργασιών, τα εργοτάξια του μετρό Θεσσαλονίκης που είχαν μείνει ανενεργά ζωντανεύουν ξανά και οι μετροπόντικες ξαναπιάνουν δουλειά, μετά από τέσσερα χρόνια.
Σε ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών αναφέρεται πως "ήδη σήμερα, παρουσία του Υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστου Σπίρτζη, του Γ.Γ. Υποδομών Γιώργου Δέδε, του Προέδρου της Αττικό Μετρό Γιάννη Μυλόπουλου και του Διευθύνοντα Συμβούλου Θεόδωρου Παπαδόπουλου, το πρώτο μηχάνημα ολομέτωπης κοπής (TBM) ξεκίνησε την πορεία του από τον υπό κατασκευή σταθμό της Νέας Ελβετίας με κατεύθυνση δυτικά μέχρι το σταθμό της Ανάληψης. Σε 30 μέρες (για λόγους ασφάλειας της κατασκευής) ξεκινάει και το δεύτερο ΤΒΜ, ανοίγοντας έτσι τα τελευταία 1.890 μέτρα των δύο δίδυμων σηράγγων, που απομένουν για την ολοκλήρωση της γραμμής. Καθώς το 75% του συνολικού μήκους έχει ήδη υλοποιηθεί, η κατασκευή των σηράγγων αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους".
Συγχρόνως, υπογράφηκε στις 19 Φεβρουαρίου 2016 η 2η Συμπληρωματική Σύμβαση για το αρχαιολογικό έργο ύψους 25.000.000 ευρώ και οι αρχαιολογικές εργασίες ξεκινούν εκ νέου. Με δεδομένο ότι το 82% του ανασκαφικού έργου έχει ήδη εκτελεστεί, οι αρχαιολογικές εργασίες που απομένουν αφορούν στον σταθμό «Βενιζέλου», στη νότια πρόσβαση του σταθμού «Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός», στη βόρεια και νότια πρόσβαση του σταθμού «Δημοκρατίας», στη βόρεια και νότια πρόσβαση του σταθμού «Αγίας Σοφίας», στη νότια πρόσβαση του σταθμού «Σιντριβάνι» και στο κτίριο ΙΙΙ και τον περιβάλλοντα χώρο του Αμαξοστάσιου.
Εν τω μεταξύ απo τις αρχές Μαρτίου επανεκκίνησαν και οι εργασίες στα εργοτάξια. Συγκεκριμένα, πραγματοποιούνται κατασκευαστικές εργασίες στη Διασταύρωση «Δημοκρατίας», στον Σταθμό «Δημοκρατίας», στον Σταθμό «Σιντριβάνι», στον Σταθμό «Αγίας Σοφίας», στον Σταθμό «Παπάφη», στον Σταθμό και στη Διασταύρωση «Πατρίκιος», στον Σταθμό «Βούλγαρη», στον Σταθμό «Νέα Ελβετία», και στο Αμαξοστάσιο.
Επιπλέον, μετά τη διαμάχη που ξέσπασε με αφορμή τα αρχαιολογικά ευρήματα στο Σταθμό «Βενιζέλου», επιτεύχθηκε για πρώτη φορά συμφωνία της Αττικό Μετρό με το Υπουργείο Πολιτισμού και το Δήμο Θεσσαλονίκης επί τεχνικής λύσης, που εξετάζει η Αττικό Μετρό, σύμφωνα με την οποία στη Βενιζέλου θα συνυπάρξουν τα αρχαιολογικά ευρήματα και ο σταθμός του Μετρό. Η λύση αυτή είναι σύμφωνη με την τελευταία απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου και προβλέπει την κατασκευή του σταθμού στην ίδια θέση, με παράλληλη διατήρηση και ανάδειξη των αρχαιολογικών ευρημάτων κατά χώραν. Η τεχνική εφικτότητα της λύσης, που έχει συμφωνηθεί, διερευνάται και τα μέχρι τώρα αποτελέσματα επιβεβαιώνουν τη δυνατότητα κατασκευής του σταθμού σύμφωνα με αυτή. Με αυτόν τον τρόπο αντιμετωπίζεται κατά τρόπο αποδεκτό από όλες τις πλευρές, και κυρίως προς όφελος της πόλης, ένα μεγάλο πρόβλημα που εμπόδιζε την κατασκευή του σταθμού και είχε διχάσει τη Θεσσαλονίκη. Με την εξεύρεση κοινά αποδεκτής λύσης για τον σταθμό της Βενιζέλου, ανοίγει ο δρόμος για την ολοκλήρωση πλέον του συνόλου του έργου.
Τέλος, οι κατασκευαστικές εργασίες συνεχίζονται με κανονικούς ρυθμούς και στην επέκταση της γραμμής του Μετρό προς Καλαμαριά, καθώς αυτή τη στιγμή πραγματοποιούνται εργασίες και στους πέντε σταθμούς της γραμμής.

Χρήστος Σπίρτζης : «Μέρα χαράς για τη Θεσσαλονίκη»

Η επανεκκίνηση των εργασιών κατασκευής του ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ είναι αποτέλεσμα των προσπαθειών του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστου Σπίρτζη, ο οποίος με αφορμή την έναρξη της διάνοιξης των σηράγγων από τα ΤΒΜ, δήλωσε:
«Σήμερα, μετά από τέσσερα χρόνια, ξεκινά πάλι ο μετροπόντικας. Είναι μια μέρα χαράς για τη Θεσσαλονίκη και για όλη την Βόρεια Ελλάδα. Είναι η αρχή του τέλους για την ολοκλήρωση της βασικής γραμμής του Μετρό της Θεσσαλονίκης.
Μπορούμε να κοιτάμε μπροστά, μπορούμε να κοιτάμε τα υπόλοιπα έργα υποδομής στη Βόρεια Ελλάδα, τις επεκτάσεις του Μετρό, τη σιδηροδρομική Εγνατία και τα υπόλοιπα οδικά έργα που δεν έχουν συνδέσει μέχρι σήμερα την Εγνατία οδό με τις βιομηχανικές περιοχές της Βόρειας Ελλάδας και με τα λιμάνια.
Αυτή είναι και η απάντηση σε όσους κινδυνολογούσαν τόσους μήνες και σε όσους ευθύνονται για το βάλτωμα και το σταμάτημα όλων των μεγάλων έργων υποδομής σε όλη τη χώρα και κυρίως στη Βόρεια Ελλάδα.
Ειδικά για τον σταθμό «Βενιζέλου» θέλω να τονίσω τη σημασία της συνύπαρξης του Μετρό και των αρχαίων. Έχει ήδη δρομολογηθεί λύση, η οποία είναι σύμφωνη με την απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου και σε συνεργασία με τον Δήμο Θεσσαλονίκης και τους υπόλοιπους φορείς, προχωράμε στην υλοποίησή της. Τέλος, όλες οι επεκτάσεις του Μετρό θα βασιστούν σε ένα σχεδιασμό της Αττικό Μετρό Α.Ε., με σκοπό να βάλουμε πια ένα τέλος στον αποσπασματικό χαρακτήρα των έργων».

Γ. Μυλόπουλος : «Φως στην άκρη του τούνελ του Μετρό»

Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε. κ. Γιάννης Μυλόπουλος, δήλωσε με τη σειρά του: «Σήμερα η Θεσσαλονίκη βλέπει φως στην άκρη του τούνελ του Μετρό. Μέχρι το τέλος του χρόνου ο μετροπόντικας θα ολοκληρώσει τη διάνοιξη του συνόλου των σηράγγων και ο στόχος μας είναι να ολοκληρωθεί η βασική γραμμή του Μετρό της Θεσσαλονίκης έως την Άνοιξη του 2020. Το χρονοδιάγραμμα είναι πιεστικό αλλά δεσμευόμαστε ότι θα είμαστε εντός χρονοδιαγράμματος. Τα μηνύματα είναι απολύτως αισιόδοξα. Οι πολίτες της Θεσσαλονίκης βλέπουν ότι το έργο ξεκινά ξανά και ότι η Πολιτεία έχει τη Θεσσαλονίκη στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΜΗ ΓΡΑΦΕΤΕ GREEKGLISH !