Λύση σε ένα από τα σημαντικότερα
προβλήματα, που αντιμετωπίζουν οι πολίτες της Λάρισας στον τομέα της οδικής ασφάλειας,
δίνει η ένταξη στο ΕΣΠΑ των έργων για την αναμόρφωση ενός σημαντικού τμήματος
της λεωφόρου Καραμανλή και συγκεκριμένα από τον κόμβο του 303 ΠΕΒ έως την
αερογέφυρα των σιδηροδρομικών γραμμών.
Με σημερινή του απόφαση ο περιφερειάρχης
Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός ενέταξε στο ΕΣΠΑ Θεσσαλίας το έργο «Κατασκευή
Λεωφόρου Καραμανλή Λάρισας (Παλαιά Εθνική Οδός Αθηνών-Θεσσαλονίκης από την οδό
Διγενή Χ.Θ. 5+700 μέχρι την οδό Βαρδουσίων Χ.Θ. 6+630», συνολικού
προϋπολογισμού
Πρόκειται
για ένα έργο η υλοποίηση του οποίου αποτελεί ζητούμενο εδώ και πολλά χρόνια,
οπότε η παλιά εθνική οδός μετά την κατασκευή του ΠΑΘΕ, αστικοποιήθηκε μεν
παρέμεινε ως είχε δε, χωρίς να γίνουν οι απαιτούμενες παρεμβάσεις ασφαλείας. Αυτό
είχε σαν αποτέλεσμα να δυσχεραίνεται η ζωή και η επικοινωνία των κατοίκων των
συνοικιών, που βρίσκονται εκατέρωθεν, αλλά και πληθώρα ατυχημάτων και
δυστυχημάτων όλα αυτά τα χρόνια. Στη μελέτη πέραν όλων των μέτρων ασφαλείας που
προβλέπονται από την ευρωπαϊκή και εθνική νομοθεσία έχει σχεδιαστεί και απ’ τις
δυο πλευρές του δρόμου, παράπλευρο δίκτυο πλάτους πέντε μέτρων, για την
εξυπηρέτηση των παρακείμενων επιχειρήσεων και των ιδιοκτησιών.
Σε δηλώσεις του ο περιφερειάρχης
Θεσσαλίας κ. Κ. Αγοραστός σημείωσε τα εξής: «Εντάσσουμε ένα σημαντικό έργο
ασφάλειας για τις ανθρώπινες κοινότητες, για τους Λαρισαίους και όχι μόνο. Το
συγκεκριμένο σημείο του δρόμου είναι το πιο επικίνδυνο σε όλο το μήκος της
λεωφόρου Καραμανλή, για το οποίο μετά από προσπάθεια αλλά και την τελευταία
επικαιροποίηση του ΕΣΠΑ καταφέραμε να εξασφαλίσουμε τα κονδύλια ώστε να
υλοποιηθεί. Το έργο, αφού ολοκληρώθηκαν όλες οι απαραίτητες διαδικασίες και
εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι στο αρμόδιο υπουργείο, αναμένεται σύντομα να
δημοπρατηθεί. Πλέον ο νέος δρόμος, που δημιουργείται, είναι ένας σύγχρονος
κλειστός αυτοκινητόδρομος δυο κατευθύνσεων και διπλής κυκλοφορίας, με
παράπλευρους παραδρόμους δυο χιλιομέτρων, νησίδες, στηθαία ασφαλείας,
ηλεκτροφωτισμό, θέσεις στάθμευσης, όπου θα μπορούν να σταματούν τα αστικά
λεωφορεία με ασφάλεια, ενώ έχουν σχεδιαστεί σε καίρια σημεία, ισόπεδες
διαβάσεις πεζών με πεζοφάναρα. Παράλληλα
πραγματοποιούνται παρεμβάσεις με δυο ισόπεδους κόμβους (ΠΕΒ και οδό Δούκα με
Εννιπέα). Πλέον η Λάρισα και η Θεσσαλία αποκτούν έναν ασφαλή και σύγχρονο
κλειστό αυτοκινητόδρομο εντός του αστικού ιστού σε ένα σημείο στο οποίο έχουμε
θρηνήσει πολλά θύματα».
Ο περιφερειάρχης ευχαρίστησε τις
υπηρεσίες της Περιφέρειας Θεσσαλίας για την ωρίμανση του έργου και την γρήγορη
προώθησή του. Παράλληλα σημείωσε ότι η χρηματοδότηση του έργου είναι
εξασφαλισμένη καθώς πρόκειται για πόρους του ΕΣΠΑ, ενώ άμεσα προκηρύσσεται και ο
σχετικός διαγωνισμός για την ανάδειξη αναδόχου.
Από την πλευρά της η
αντιπεριφερειάρχης Λάρισας κα. Ρένα Καραλαριώτου τόνισε πως «Είναι μια ιδιαίτερη
μέρα για τη Λάρισα καθώς ένας δρόμος στον οποίο θρηνήσαμε και θρηνούμε
ανθρώπινες ζωές μπαίνει στην τελική ευθεία. Μέχρι και πριν από λίγο καιρό
κανείς δεν πίστευε ότι η λεωφόρος Καραμαλή θα μπει στη φάση της
υλοποίησης. Πλέον οι πολίτες θα έχουν αυτό
που δικαιούνται, έναν δρόμο ασφαλή, σύγχρονο, που θα αναμορφώσει ριζικά την
γύρω περιοχή προς το καλύτερο. Έτσι τόσο οι επισκέπτες, όσο και οι
επιχειρήσεις, που δραστηριοποιούνται στην περιοχή θα μπορούν πλέον να κινούνται
με ασφάλεια. Η ένταξη αυτού του έργου δίνει για μία ακόμη φορά το στίγμα πως
όταν κάποιος επιμένει και προσπαθεί τελικά τα καταφέρνει»
Αντικείμενο του έργου είναι η
πλήρης κατασκευή (αρτηρία, παράπλευρο δίκτυο, δύο ισόπεδοι κόμβοι, αποχετευτικά
– αποστραγγιστικά έργα, σήμανση-ασφάλιση του έργου,
ηλεκτροφωτισμός-σηματοδότηση) τμήματος της Παλιάς Εθνικής Οδού Αθηνών –
Θεσσαλονίκης εντός της πόλης Λάρισας μήκους 1 χιλιομέτρου και
συγκεκριμένα από την οδό Διγενή έως την οδό Βαρδουσίων(Χιλιομετρική θέση(Χ.Θ.)
5+700 έως 6+630). Το τμήμα αυτό της αρτηρίας έχει χαρακτηριστικά αστικής
αρτηρίας με 2+2 λωρίδες (Χ.Θ. 5+700 έως Χ.Θ. 6+400) και με 3+3 λωρίδες (Χ.Θ.
6+400 έως Χ.Θ. 6+630) καθώς και διαχωριστική νησίδα πλάτους 5 μέτρων . Το πλάτος των
παράπλευρων οδών που χωροθετούνται εκατέρωθεν της αρτηρίας σε όλο το μήκος της
είναι της τάξης των 5 μέτρων και το πεζοδρόμιο
μεταξύ αρτηρίας και παραπλεύρων της τάξης των 3 μέτρων . Τέλος για την
εξυπηρέτηση των αστικών συγκοινωνιών έχουν προβλεφθεί στάσεις λεωφορείων.
Το υπό κατασκευή τμήμα της
Λεωφόρου Καραμανλή καθιστούν ιδιαίτερα επικίνδυνο ο αυξημένος κυκλοφοριακός
φόρτος του σε συνδυασμό με τα ελλιπή τεχνικά χαρακτηριστικά της διατομής
(απουσία σήμανσης, διαγράμμισης, ελλιπής φωτισμός, κλ.π) και την ανάπτυξη
πολλών παρόδιων ιδιοκτησιών που συνδέονται απευθείας με την Λεωφόρο με
αποτέλεσμα οι προσβάσεις στις παρόδιες χρήσεις γης (εκκλησία, καταστήματα,
τράπεζες, κλπ.) να γίνονται ανεξέλεγκτα. Με την ολοκλήρωσή του έργου που
προβλέπεται μέσα στο 2015, αναμένεται η άρση της επικινδυνότητας και αποφυγή των
πολύ συχνών τροχαίων ατυχημάτων που συμβαίνουν στην περιοχή.
Στη συνέντευξη τύπου που δόθηκε
στην έδρα της Περιφέρειας παρευρέθηκαν ακόμη ο πρόεδρος του Περιφερειακού
Συμβουλίου κ. Γρηγόρης Παπαχαραλάμπους, η θεματική αντιπεριφερειάρχης κα. Μαρία
Μαμάρα, οι περιφερειακοί σύμβουλοι κ.κ. Κώστας Δεσπόπουλος, Χρήστος
Καλομπάτσιος, Θανάσης Παιδής, Χρήστος Σιδερόπουλος, ο διευθυντής Τεχνικών Έργων
Περιφέρειας Θεσσαλίας κ. Στάμος Διαμαντάς και η προϊσταμένη κα. Σταυρούλα
Καρρά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΜΗ ΓΡΑΦΕΤΕ GREEKGLISH !